Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
         
 

Maak je dienst zichtbaar voor je klanten

Riëtte Bol
27 april 2020

Een dienst kun je niet beetpakken en is niet zichtbaar. Jouw financieel advies bijvoorbeeld speelt zich af in de hoofden van mensen. Hetzelfde geldt voor jouw coachtraject; ook dat kan je klant niet oppakken of zien. Lever je als zzp'er een dienst en wil je daarmee meer klanten trekken, dan is het belangrijk dat je (een stukje van) je proces zichtbaar maakt voor klanten. In deze blog vertel ik hoe je dat kunt doen.

Als ik zeg dat je je dienstverlening zichtbaar moet maken, bedoel ik dat je een stukje van jouw dienstverlening vertaalt in een (kennismakings)product. Voor mijn klanten is het veel duidelijker als ik zeg: ‘Ik geef je een 6-stappenplan waarmee je een pitch kan maken’, dan dat ik zeg: ‘Ik coach je om jezelf zichtbaar te maken’.

Zo’n 6-stappenplan kun je letterlijk vasthouden. Je kunt er iets mee doen (pitch) en het laat je klant kennismaken met je dienstverlening. Maar hoe pak je dit nu aan?

  • Stap 1) Je klant begint met een probleem en eindigt met een oplossing. Beschrijf dit proces in 6 tot maximaal 10 stappen.
  • Stap 2) Geef je proces een naam, bijvoorbeeld het ‘10 stappen marketingplan’
  • Stap 3) Maak een foto of filmpje van je product en maak jezelf hiermee zichtbaar

Voorbeelden van een kennismakingsproduct

Afhankelijk van de dienst die jij aanbiedt, kun je allerlei kennismakingsproducten bedenken. Enkele voorbeelden:

  • Opruimplan: In 10 stappen van chaos naar overzicht op je bureau
  • Social media template voor bescheiden mensen: In 10 stappen van niet durven naar doen op sociale media.

Veel succes! 

Riëtte Bol

Herken je dat? Je bent als enthousiaste ondernemer gestart. Je hebt misschien een paar medewerkers.

En je bent de hele dag bezig met....ja met wat? Wil je je weer gaan richten op je ondernemersdoelen? Wil je je ondernemersplezier weer terug?

Zet vandaag nog je eerste stap om te werken aan je bedrijf en kijk op www.tijdvooruwbedrijf.nl

Riëtte Bol is enthousiaste oprichtster van Tijdvooruwbedrijf.nl Na 28 jaar zakelijke advieservaring bij ABN AMRO en een professionele coachopleiding

heeft zij ontdekt hoe je kunt werken aan je ondernemersdoelen. En nu helpt zij anderen.

Regionale kennispartners

Nieuws

Minder starters in eerste helft van het jaar, maar krachtig herstel in juni

Ruim 1600 bedrijven zijn in de eerste helft van dit jaar failliet verklaard. Dat zijn er 5% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Deze cijfers hebben betrekking op de periode waarin de coronacrisis vat kreeg op het Nederlandse bedrijfsleven. Het aantal bij KvK ingeschreven ondernemingen is nog wel iets gegroeid. Per saldo kwamen er sinds 1 januari van dit jaar 35.124 ondernemingen bij. Dit blijkt uit de KvK Bedrijvendynamiek die KvK vandaag publiceert.

Loket voor nieuwe noodsteun open, geen stormloop verwacht

Booking.com, HEMA en Randstad niet, Flora Holland en VDL twijfelen nog, maar KLM en reisorganisatie TUI zeker wel. Het nieuwe steunpakket (de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid NOW2) lijkt bedrijven meer te verdelen dan in de eerste ronde het geval was.

Lees meer
Lees meer

Kennisbank

Kennisbank Lees meer
Aanvraag compensatieregeling tegemoetkoming schade COVID-19
Aanvraag tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) in Wormerland
Aanvraag Bijzonder uitstel van belasting
Extra hulp voor ondernemers in Wormerland
Hoe bepaal ik het inkomen voor de Tozo aanvraag als zzp'er in de Wormerland?
Tegemoetkoming Vaste Lasten MKB (TVL)
Start met het stappenplan van het Startersloket
Starten met je uurtarief
Welke aftrekposten heb ik als ondernemer?
Lees meer
Starter
in beeld
Nadine Pasterkamp en Yvonne Hooiveld
‘Door de coronacrisis zijn wij eigenlijk alleen maar sterker geworden’
Lees meer